«Στη Γερμανία οι ναζιστές πρώτα ήρθαν για τους κομμουνιστές, και εγώ δεν μίλησα γιατί δεν ήμουν κομμουνιστής.

Μετά ήρθαν για τους Εβραίους, και εγώ δεν μίλησα γιατί δεν ήμουν Εβραίος.

Μετά ήρθαν για τους συνδικαλιστές, και εγώ δεν μίλησα γιατί δεν ήμουν συνδικαλιστής.

Μετά ήρθαν για τους καθολικούς, εγώ ήμουν προτεστάντης και γι’ αυτό δεν μίλησα.

Μετά ήρθαν για μένα, αλλά μέχρι τότε δεν είχε μείνει πια κανείς να μιλήσει για μένα..»

Martin Niemoller

Ξεκινάω με αυτές τις γραμμές του Martin Niemoller γιατί τα λόγια του με έχουν σημαδέψει. Μέσα από αυτούς τους στίχους βλέπω την Ελλάδα του σήμερα και, δυστυχώς, και του αύριο. Φυσικά, έχουν αλλάξει λίγο τα πράγματα, όχι τόσο όμως ώστε να αλλοιώνεται το κύριο νόημα των λέξεων!

Αντί της Γερμανίας εμείς τοποθετούμαστε στη μικρή και αδύναμη, αλλά ως τώρα θαρραλέα Ελλάδα μας. Οι σύγχρονοι «ναζιστές» είναι ένα κράμα για εμάς τους Έλληνες. Είναι η Γερμανία και…

Δείτε την αρχική δημοσίευση 248 επιπλέον λέξεις

Σχολιάστε

